onsdag den 9. marts 2011

innovationsbevægelsen

I dag har jeg meldt mig under fanerne på Innovationsbevægelsen. Jeg er oprigtig talt nærmest høj over, at det sker. Et talerør for alle dem, der virkelig ønsker, at vi skal ryste Danmarksposen og prøve noget nyt.
Det er ligesom et mindre oprør imod den konventionelle tankegang, som der er rigeligt af i vores lille land, og jeg ved da godt, at mange kommentarer og anderledes tankegange, kan skydes i sænk på et lille øjeblik.
Det kan være sundt at bryde gamle mønstre ned, og se hvad der så vil ske?

I et frit og ytringsåbent Danmark har vi jo lov til det. Vi har lov til at pille ved og stille spørgsmål til mange af de mærkelige udsagn og beslutningsprocesser der findes i vores demokrati.
Jeg kunne f.eks. finde på at spørge : Hvorfor har vi regioner? Hvad laver de ? Hvorfor bliver de ikke nedlagt ? Hvorfor opretter man ikke lokalråd i stedet for ?

Jeg kunne også finde på at spørge : Hvor ofte skal vi have skolereformer? Og hvorfor ser mange skoler så forfaldne ud? Hvad er der gået galt i den tankegang?

Innovationsbevægelsen beskæftiger sig også med politiske spørgsmål, og det er netop der, mange politikere kan søge hjælp, hvis de har et ønske om, at innovere politik.
Skynd jer at komme med ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar