tirsdag den 4. februar 2014

Efter MØRKE

Sidste uge begyndte rigtig godt ! Efter en SKØN familieweekend blev det mandag, og uden stress kunne ugen tage sin begyndelse.

Udenfor er det koldt og nu også hvidt. Smukt ! Indenfor skaber pejsen varme, og i det klare pejseglas blafrer flammerne op med godt træk i skorstenen. Det er tid for orientering om verdens gang på jorden!

Har verden teet sig mens jeg har været væk fra den ?

Åh nej ! Ikke nu igen ! Straks man kommer online har der været gang i den, i den store verden !

Det er ikke småting ! Der er selvfølgelig adskillige magtkrige og med store menneskelige tragedier til følge ! Der er menneskeskabte katastrofer og der er naturkatastrofer !

Jeg sidder bare i min stue ! Her er trygt og varmt, og jeg ved ikke hvorfor, jeg overhovedet orienterer mig om det ! Dybest set tæller hverken mine tanker, argumenter eller følelser i den voldsomme præsentation af verdens grufulde hændelser ! Det eneste det rækker til er lidt selvpromoverende snak med dem man møder, om hvor galt det står til i mange dele af verden. Man er vel vidende !

Ser et par billeder af ukrainere, der kæmper for demokrati, orden og redelighed. For at holde varmen tænder de bål i gaderne, mens de på gadeplan råber til deres overordnede, om respekt og anerkendelse !

Går videre og opdager som resten af Danmark, nærmest tilfældigt, at Bjarne Corydon seriøst er ved at handle med Goldman Sachs !

Hvad ! Hvad sker der for Danmark ?

Som dagen tiltager bliver flere og flere opmærksomme på hvad der foregår ! Og resten kender vi til fulde !

Jeg er forundret over min egen reaktion ! Jeg tænker på det hele tiden og tænker, at nu fortryder alle dem der stemmer FOR i denne handel ! NU er de berørt af modstanden ! Men nej, det går som forventet!

Jeg er forundret over min harme og forfærdelse ! og hvad hjælper det, at de om nogen år ser konsekvenserne !? Ingen af dem kunne drømme om, at indrømme at det er en fejl at lytte til befolkningen !

Det er et mega hårdt slag for os alle ! At blive behandlet med så stor ignorance er et kæmpeslag i ansigtet !

Jeg må igen læse om www.thevenusproject.com. Jaque Frescos ideer om et samfund UDEN penge ! Vi ved jo godt, at det er utopi, men det er nødvendigt at læse om det, da jeg der henter en slags trøst !

En trøst for, at den dag, hvor det hele revner, så er der andre muligheder ! Jaque Fresco er over 90 år gammel og det er fantastisk, at læse og følge hans budskaber, om en helt anderledes verden !

Vi er 7 milliarder mennesker på jorden ! af dem er der måske 300.000 der bestemmer ved hjælp af deres grådighed ! Var fordelingen anderledes eller behæftet med en andeledes moral, ville HELE verden se anderledes ud !

Ingen ville være fattige, ingen ville sulte ! Vi kunne nemt passe bedre på vores jord !

Det er disse tanker en sådan uge kan give mig !

Efter torsdag er jeg helt slap ! De gjorde det, og vi, der har protesteret, sidder tilbage med en underlig følelse af krænkelse ! Jeg føler mig krænket, snydt og bedraget !

Og hvad er mulighederne så ? Det ser ikke lyst ud !

Det er mandag igen, og en ny uge er begyndt !

Jeg er ikke kommet over det ! Jeg ved, vi er mange små brikker, som ønsker omstilling !

Verden! opfør dig ordentligt !

Se på dette billede ! Træerne er ved at gå ud ! De står under vand, fordi området er ved at blive genoprettet ! Foran er der grønt, ligesom HÅBET om en dejligere verden ! Blot ET ORD kan gøre en vandvittig forskel : Grådighed !














Ingen kommentarer:

Send en kommentar