mandag den 11. november 2013

Efter en spændende Københavner dag i affaldsregi, er jeg nu igang med forberedelse af morgendagens opgave : Fortæl om tre forretninger .. gerne globale .. som inspirerer jer !

De tre vil jeg dele her.

Den første er http://www.sphaera.pe/textiles_02.htm!

The story of SPHAERA begins with a passion for Peru. SPHAERA is a business, but fundamentally, it is a concept, because each of its products transmits Peruvian culture and identity..

En historie om passion, lækre kvaliteter, respekt for råvarer og befolkning !

Jeg er på en eller anden måde blevet ven med grundlæggeren : Stefano Basso og det betyder netværk og anerkendelse, også af mit produkt i udlandet ! Det giver måske ikke kunder, men jeg kan forhåbentlig også inspirere !

Denne forretning inspirerer mig fordi den er indkapslet i kulturen, og det tror jeg er en vækstfaktor ! Vækst forstås også som andet end økonomisk vækst !

Den anden er : www.bemytrash.com

Et ABOUT jeg super godt kan lide! Og jeg motiveres af dette produkt, som er skørt, provokerende og vildt !

Ja prøv nu bare at nyde forsiden! Angela Brejt er også drevet af passion !

Jeg kigger ofte på FB for TRASH og det er efter min opfattelse mode med humor og global opmærksomhed!

Den sidste er http://www.malongo-rombouts.com.sg/

Et 70 år gammelt fransk - begilsk kaffefirma, der kender sit produkt og sine kaffe plantager for mere end bare produktionen. Den kaffe forhandles gennem et svensk firma, og den kaffe har jeg og man kan altid få en smagsprøve. Hele produktionen er nænsom og miljøbevidst !

Flere af den slags forretningskoncepter vil sætte masseproduktion under pres ! Vi forbrugere må gerne udvikle vores bevidsthed i den retning ! udvikle vores sanser og skabe grobund for tilpasning af produktion og behov! Som det er nu er spildet, ikke kun madspild, men hele produktspildet er alt for højt !

Forleden lærte jeg, at vi skal passe på med ordet : PASSION ! Måske fordi mange bruger det ord?

Jeg kan godt li´det ord !






Ingen kommentarer:

Send en kommentar